Často kladené dotazy

Často kladené dotazy

Naše služby

  • Jak vám Zpozdeno.cz pomůže získat odškodnění?

    Po podání stížnosti na stránkách Zpozdeno.cz, zahájíme váš případ kontaktováním letecké společnosti. V případě, že společnost nebude reagovat nebo odmítne naší stížnost, obrátíme se na vnitrostátní přepravní úřad nebo se v případě potřeby obrátíme na soud. Naše vytrvalost je jedním z hlavních důvodů, proč vyhráváme více než 97% našich případů.

  • Kolik to stojí?

    Zpozdeno.cz pracuje na základě "žádná výhra, žádný poplatek". To znamená, že si účtujeme poplatek za naši službu pouze pokud váš případ vyhrajeme. Jinak je to zdarma. Když vyhrajeme váš případ, účtujeme si 25% z částky odškodnění + DPH. To zahrnuje celou naši službu - dokonce i soudní případy, pokud je to nutné. Dále vám pomůžeme získat zpět dodatečné náklady spojené s vaším zpožděním.

  • Mohu si vyžádat odškodnění sám?

    Samozřejmě, každý může kontaktovat leteckou společnost a požadovat náhradu. Často však letecké společnosti tato tvrzení odmítají s výmluvou, že zpoždění bylo způsobeno "mimořádnými okolnostmi", což je obtížné vyvrátit. To znamená, že musíte být připraveni předložit celou věc k soudu a zaplatit různé soudní poplatky. Pokud vyhrajete, letecká společnost bude muset tyto náklady pokrýt.

  • Proč bych měl využít služby Zpozdeno.cz?

    Díky službě Zpozdeno.cz se můžete soustředit na další věci v době, kdy jednáme s leteckou společností. Letecké společnosti často vynakládají úsilí na komplikování procesu požadování náhrady za cestujícího. Naše dlouholeté zkušenosti a spolupráce s jedněmi z nejlepších právníků jsou jen některé z důvodů, proč vyhráváme více než 97% našich případů!

Podání reklamace

  • Jak mohu podat žádost?

    Chcete-li uplatnit nárok na odškodnění vůči letecké společnosti, vyplňte formulář žádosti. Na základě informací o vašem letu formulář vypočítá, na jak velkou náhradu byste měli mít nárok. Pokud se vám zdá, že máte nárok na odškodnění, budete požádáni o vyplnění kontaktních údajů a předložení vaší reklamace. Poté vaší reklamaci projdeme a sdělíme vám, zda váš případ můžeme přijmout.

  • Jaké dokumenty potřebujete k zahájení mého případu?

    V případě, že váš případ schválíme, požádáme vás, abyste nahráli několik dokumentů, které jsou nutné k vyřízení vaší žádosti. Budeme požadovat: Cestovní plán od vás a vašich spolucestujících se jmény cestujících, čas odletu, číslo letu a číslo rezervace. Můžete také použít palubní vstupenku nebo letenku. Plnou moc, kterou jste podepsali vy a vaši spolucestující, což nám umožňuje vyřídit vaši reklamaci vůči letecké společnosti. Několik leteckých společností ještě požaduje kopii občanského průkazu, o což budete požádáni, pokud se jedná o vaši leteckou společnost. Abychom mohli dokumenty otevřít, žádáme o zaslání dokumentů ve formátu pdf, jpg nebo word.

  • Mohu podat žádost o reklamaci za více než jednu osobu?

    Ano, do formuláře žádosti můžete přidat počet osob, které chcete zahrnout do své reklamace. Berte prosím na vědomí, že v pozdější fázi požádáme o plnou moc podepsanou všemi cestujícími uvedenými v žádosti.

  • Jak zpětně daleko mohu uplatnit nárok na odškodnění?

    Ve Spojeném království je promlčecí lhůta pro tyto nároky 6 let. Berte však na vědomí, že doba vypršení platnosti může být kratší v zemi, kde jste zahájili cestu. Z tohoto důvodu doporučujeme, abyste žádost o náhradu škody podali co nejdříve.

  • Mohu získat náhradu za další náklady způsobené zpožděním?

    Ano, v závislosti na délce vašeho zpoždění musí letecká společnost během této doby nabízet občerstvení, ubytování, dopravu a možnost dvou telefonních hovorů nebo e-mailů. Pokud jste v tomto ohledu měli nějaké další výdaje, nebo pokud jste si museli zakoupit novou letenku, můžeme vám pomoci, aby byly tyto náklady pokryty leteckou společností. Tímto se zabýváme bezplatně. Při nahrávání cestovních dokladů odešlete své potvrzení o nákladech.

  • Mohu uplatnit nárok na náhradu za let, který mi hradil zaměstnavatel?

    Kompenzace se řídí cestujícím - nikoli tím, kdo platil za letenku. Pokud byl váš let na služební cestě zpožděn, vy, jakožto cestující, máte nárok na požádání o náhradu. To platí, pokud cestovní zásady vaší společnosti nestanoví jinak.

  • Letecká společnost odmítá zaplatit odškodnění. Mohu stále ještě podat žádost na adrese Zpozdeno.cz?

    Ano, není neobvyklé, že jsou cestující neoprávněně odmítnuti, když požadují náhradu přímo od letecké společnosti. Víme, jaké okolnosti vás opravňují k odškodnění, a můžeme podniknout nezbytné právní kroky, abychom leteckou společnost donutili zaplatit. Pokud jste obdrželi odpověď od letecké společnosti, zašlete ji společně s podáním žádosti.

Proces

  • Jak dlouho to potrvá?

    Od chvíle, kdy podáte žádost o reklamaci na adrese Zpozdeno.cz, může získání odškodnění trvat od několika týdnů do několika let. Důvodem je dlouhá doba zpracování některých leteckých společností nebo to, že vůbec nereagují. Pokud letecká společnost nezaplatí, budeme možná potřebovat zhodnocení zpoždění jednoho z evropských dopravních orgánů, kteří reagují v rozmezí 6 až 12 měsíců. Pokud má být věc podána k soudu, bude to také trvat 6-8 měsíců, dokud soud nerozhodne. Dobrou zprávou je, že při předání případu k soudu vzniká úroková sazba.

  • Jak dostanu odškodnění, když je případ vyhrán?

    Ve chvíli, kdy obdržíme odškodnění od letecké společnosti, zašleme vám požadavek o údajích o vaší bance. Žádost bude zaslána z našeho finančního oddělení pomocí e-mailové adresy: post@e-conomic.com. Berte na vědomí, že se jedná o jinou e-mailovou adresu, než ze které jste dostávali aktualizace během celého vašeho případu. Z tohoto důvodu nezapomeňte zkontrolovat složku spamu.

  • Letecká společnost mě kontaktovala přímo. Jak mám jednat?

    To se čas od času stává. Jako váš právní poradce se postaráme o veškerou korespondenci s leteckou společností, proto prosím předávejte dotazy letecké společnosti našim pracovníkům. Některé letecké společnosti převedou odškodnění přímo cestujícím. Pokud taková situace nastane, okamžitě nás kontaktujte, abychom vám poradili, jak jednat.

  • Mohu využít pomoci dvou společností současně pro žádost o odškodnění?

    Za zpoždění můžete obdržet kompenzaci pouze jednou. V případě, že vám pomáhají další společnosti, může se stát, že pokud váš případ vyhraje, budete muset zaplatit poplatky za služby všem společnostem. Z tohoto důvodu je důležité, abyste svoji žádost o odškodnění podali pouze u jedné společnosti.

Vaše práva

  • Které země pokrýváme?

    Předpisy EU o právech cestujících v letecké dopravě se vztahují na lety ze všech zemí EU a členské státy EU nařízení 261/2004. Patří mezi ně: Norsko, Island, Švýcarsko, Západní Balkán a Turecko. Pravidla platí také pro lety do EU a výše uvedených zemí, pokud je letecká společnost umístěna v členských státech.

  • Jak dlouho by mělo trvat zpoždění letu, než získám nárok na odškodnění?

    Abyste získali nárok na odškodnění, vaše letecká společnost by měla mít alespoň 3 hodiny zpoždění, než byl plánovaný čas příletu. V případě zrušení závisí také na čase, kdy vás letecká společnost informovala o změně. Ale měli byste být zpožděni minimálně o 2 hodiny. Můžete zkusit naši kalkulačku, abyste zjistili, zda vás vaše zpoždění opravňuje k náhradě.

  • Jak vysoké může být odškodnění?

    Odškodnění se pohybuje v rozmezí od 250 do 600 EUR na cestujícího. Kolik můžete získat, závisí na vzdálenosti vašeho letu, délce zpoždění a zda cestujete do nebo ze země mimo EU. Po zadání informací o letu do našeho formuláře, obdržíte odhad, na kolik byste měli nárok.

  • Mohu uplatnit nárok na odškodnění, i když letecká společnost zaplatila můj hotel nebo jiné výdaje během zpoždění?

    Ano. Podle nařízení EU máte i nadále nárok na ekonomickou náhradu, i když vám byly uhrazeny výdaje na stravu a ubytování.

  • Zmeškal jsem spojovací let. Mohu dostat odškodnění?

    Pravděpodobně můžete. Pokud byly oba lety zakoupeny jako kompletní cesta se stejným rezervačním číslem, může vás tento druh zpoždění opravňovat i k odškodnění. Zkuste naši kalkulačku a zjistěte, zda je to možné.

  • Nabízíte také pomoc se ztrátou zavazadel?

    Bohužel na zavazadla se nevztahuje nařízení EU, pod kterým pracujeme. Doporučujeme, abyste místo toho kontaktovali svou pojišťovnu.

Doba odezvy

  • Kdy od vás mohu očekávat odpověď?

    Některá období jsou mnohem zaneprázdněnější než jiná, ale vždy se snažíme reagovat během dvou až čtyř pracovních dnů. Pokud potřebujete odpověď dříve, neváhejte nám zavolat.

  • Kdy obdržíte odpověď od letecké společnosti?

    To, jak rychle reagují se liší od letecké společnosti k letecké společnosti. A některé letecké společnosti nereagují vůbec nikdy. V případě, že jsme stále po 6 týdnech od vašeho leteckého dopravce neslyšeli, podnikneme další právní kroky, abychom mohli uplatnit vaši žádost o odškodnění.

  • Můj případ zpracovávají přepravní orgány. Jak dlouho to potrvá?

    Každá země má vlastní dopravní úřad, který se zabývá případy zpoždění a zrušení letů. Orgány zpracovávají případy v rozmezí 6 až 12 měsíců. Takže prosíme, buďte trpěliví.

  • Můj případ čeká na soudní proces. Jak dlouho to potrvá?

    Obvykle to trvá 6-8 měsíců od chvíle, kdy je případ podán k soudu, až po dosažení výsledku. Budeme vás informovat vždy, jakmile se objeví nějaká nová zpráva, ale neváhejte nás kontaktovat, pokud budete chtít zjistit přesný stav vašeho případu i v mezidobí.

  • Ostatní cestující z mého letu již dostali náhradu. Kdy dostanu odškodnění já?

    Letecké společnosti zpracovávají každý případ jednotlivě. A bohužel není neobvyklé, že některým cestujícím odškodnění zaplatí a jiným ne. Pokud chcete vědět přesný stav vašeho případu, obraťte se na naše pracovníky.

Tato stránka používá cookies
Pro přizpůsobení a vylepšení vaší zkušenosti s našimi webovými stránkami, službami a reklamami používáme cookies. Cookies jsou uloženy po dobu až 12 měsíců po vaší návštěvě a můžete je smazat ve svém prohlížeči.
Nezbytné cookies
Tyto cookies slouží k identifikaci vás jako jedinečného uživatele při zadávání údajů na webových stránkách. Nelze je zrušit a budou uloženy nejdéle po dobu 1 hodiny. Cookies jsou z: zpozdeno.cz.
Výkonnostní a funkční cookies
Cookies používáme pro zapamatování uživatelských nastavení, sledování a zlepšování výkonu prvků na webu a ochranu vašich údajů před neoprávněným přístupem k nim. Tyto cookies jsou z: zpozdeno.cz, google.com, bing.com, facebook.com, trustpilot.com.
Statistické cookies
Cookies používáme z důvodu měření počtu uživatelů, interakcí, doby trvání návštěvy na webu atd. Tyto cookies jsou z: zpozdeno.cz, google.com.
Marketingové cookies
Používáme cookies za účelem poskytování relevantních reklam a koordinaci napříč zařízeními, webovými stránkami a prohlížeči. Tyto cookies jsou z: google.com, googleadservices.com, doubleclick.net, bing.com, bat.bing.com, facebook.com.