Často kladené dotazy

Často kladené dotazy

Naše služby

  • Jak vám Zpozdeno.cz pomůže získat odškodnění?

    Poté, co podáte stížnost na stránkách Zpozdeno.cz, kontaktujeme leteckou společnost a otevřeme váš případ. V případě, že společnost nebude na naší stížnost reagovat nebo ji odmítne, se obrátíme na vnitrostátní přepravní úřad nebo na soud, pokud to bude třeba. Naše vytrvalost je jedním z hlavních důvodů, proč vyhráváme více než 99 % případů.

  • Kolik zaplatím?

    Zpozdeno.cz má motto „žádná výhra, žádný poplatek“. Poplatek za služby si účtujeme pouze v případě, že váš případ vyhrajeme. Jinak to máte zdarma.

    Za vyhraný případ si účtujeme 25 % z kompenzace + DPH. Pokud získáte odškodnění například v hodnotě 100 EUR, odečteme si z něj 31,25 EUR.

    Tahle částka pokrývá celou naši službu – dokonce i soudní poplatky, pokud je to nutné. Také vám pomůžeme získat náhradu za dodatečné náklady spojené se zpožděním.

    Administrativní poplatek v závislosti na výši kompenzace (v EUR včetně DPH za každého pasažéra):

    Kompenzace v souladu s nařízením EU č. 261/04, článkem 7 (1) a): 78 EUR
    Kompenzace v souladu s nařízením EU č. 261/04, článkem 7 (1) b): 125 EUR
    Kompenzace v souladu s nařízením EU č. 261/04, článkem 7 (1) c): 188 EUR
    Kompenzace v souladu s nařízením EU č. 261/04, článkem 7 (2) a): 39 EUR
    Kompenzace v souladu s nařízením EU č. 261/04, článkem 7 (2) b): 63 EUR
    Kompenzace v souladu s nařízením EU č. 261/04, článkem 7 (2) c): 94 EUR

  • Můžu si odškodnění vyžádat sám/sama?

    Samozřejmě. Každý může kontaktovat leteckou společnost sám a požadovat od ní náhradu. Aerolinky však tyto žádosti často odmítají s výmluvou, že za zpoždění mohly „mimořádné okolnostmi“ – a to se jen těžko vyvrací. Musíte tedy být připraveni celou věc předložit soudu a zaplatit všechny soudní poplatky. Pokud však vyhrajete, aerolinka vám je proplatí. Víc si o svých právech můžete přečíst v nařízení EU č. 261/2004.

  • Proč bych měl využít služby Zpozdeno.cz?

    Díky službě Zpozdeno.cz se můžete soustředit na další věci v době, kdy jednáme s leteckou společností. Letecké společnosti často vynakládají úsilí na komplikování procesu požadování náhrady za cestujícího. Naše dlouholeté zkušenosti a spolupráce s jedněmi z nejlepších právníků jsou jen některé z důvodů, proč vyhráváme více než 97% našich případů!

  • Jak zasadit strom?

    Kdykoliv u nás podáte žádost o odškodnění, můžete na naše náklady zasadit strom a podpořit naši spolupráci s Global Climate Institute, jejímž cílem je zalesňování rizikových oblastí. Poté, co žádost podáte, od nás dostanete email s potvrzením, že jsme váš případ přijali. V tomhle emailu najdete identifikační číslo stromu a odkaz na stránky, kde ho můžete „zasadit“. Máte přitom na výběr ze tří různých projektů – víc se o nich dozvíte přímo na webu. Jakmile použijete identifikační číslo svého stromku a zasadíte ho, dostanete certifikát, který si můžete vytisknout a/nebo sdílet na sociálních sítích. Výsadba stromku vás nic nestojí – a je dobrovolná. Víc se o zalesňovacím projektu dočtete ZDE.

Podání reklamace

  • Jak můžu podat svou žádost?

    Pokud chcete uplatnit nárok na odškodnění od letecké společnosti, vyplňte náš formulář žádosti. Ten podle informací o vašem letu vypočítá, na jakou kompenzaci máte mít nárok. Pokud vám vyjde, že se na ni kvalifikujete, požádáme vás o vyplnění kontaktních údajů a předložení reklamace. My si ji poté projdeme a řekneme vám, zda váš případ můžeme přijmout.

  • Jaké dokumenty budete k otevření mého případu potřebovat?

    V případě, že váš případ schválíme, vás požádáme o několik dokumentů, které budeme potřebovat. Jde o itinerář vás a vašich spolucestujících včetně jmen, čas odletu, číslo letu a číslo rezervace. Můžete také použít palubní vstupenku nebo letenku. Dále budeme potřebovat plnou moc, kterou jak vy, tak i vaši spolucestující podepíšete – na jejím základě budeme vaši reklamaci schopni vyřídit u letecké společnosti. Několik aerolinek navíc vyžaduje i kopii vašeho občanského průkazu. Napíšeme vám, pokud půjde právě o tu vaší. Dokumenty nahrávejte je ve formátu PDF, JPG nebo ve Wordu – nebudeme mít problém je otevřít.

  • Co dělat, když ztratím cestovní plán, letenku nebo palubní vstupenku?

    Cestovní plán nebo letenka
    Cestovní plán (nebo letenku) cestující většinou dostane na email, který zadá během nákupu. Pokud jste zprávu s ním nevymazali, měli byste ji pořád někde mít. Zkuste hledat v doručených emailech nebo ve spamu – pomůže třeba název letecké společnosti. Když se vám to nepodaří, můžete se přihlásit přímo na stránkách aerolinky a stáhnout si cestovní plán znovu. V nejhorším případě se obraťte na zákaznickou podporu a poproste je o kopii.

    Palubní vstupenka
    Některé aerolinky potřebují palubní vstupenku, aby mohly vaši žádost o kompenzaci zpracovat. Pokud ji nemáte a nedaří se vám ji stáhnout ze stránek letecké společnosti, obraťte se přímo na aerolinku nebo cestovní agenturu, kde jste si letenku koupili. Požádejte je o „certifikát vstupu na palubu“. Jde o ekvivalent palubní vstupenky, který můžeme použít.

  • Jak nahrát dokumenty, které pro otevření mého případu potřebujete?

    Nejdřív si ujasníme, jak vypadá cestovní plán a letenka. Cestovní plán (někdy se mu říká itinerář) nebo letenku obdržíte emailem přímo od aerolinky nebo od cestovní kanceláře či jiného poskytovatele. Někdy je můžete dostat i poštou. Obsahují jméno nebo jména pasažérů, číslo letu, číslo rezervace a čas odletu. Pokud cestovní plán nebo letenku dostanete na email, můžete si ji uložit do počítače a z něj nám ji i nahrát. Alternativně ji můžete poslat na adresu info@zpozdeno.cz (nezapomeňte do emailu připsat číslo své stížnosti). Pokud máte letenku nebo cestovní plán v tištěné podobě, můžete ho oskenovat a nahrát na stránku uvedenou výš nebo ho poslat na email info@zpozdeno.cz(nezapomeňte do emailu připsat číslo své stížnosti). Pokud máte chytrý telefon, můžete letenku či cestovní plán vyfotit a nahrát nebo ho poslat na info@zpozdeno.cz nezapomeňte do emailu připsat číslo své stížnosti). V některých případech si aerolinka také vyžádá kopii platné pasové fotografie. Pokud půjde právě o tu vaší, požádáme vás, abyste svou fotografii nahráli na náš web nebo nám ji poslali na email (viz. návod výš).

    Vyžádat kompenzaci

  • Jak elektronicky podepsat plnou moc?

    Abychom vás mohli právně zastupovat, budeme od vás potřebovat podepsanou plnou moc. Celý proces se snažíme co možná nejvíc zjednodušit. Chceme proto, abyste dokument mohli podepsat odkudkoliv. Jde to z počítače, tabletu nebo chytrého telefonu. Pokud jste na počítači, použije myš jako „pero“ a podepište se. Pokud jste na tabletu nebo mobilu, udělejte to prstem. (To samé samozřejmě platí i pro počítače s dotykovou obrazovkou). V případě, že vám systém podpis neschválí, ho můžete smazat a zkusit to znovu. Stačí kliknout na „Smazat“ v pravém dolním rohu podepisovacího políčka. Zkusit to můžete, kolikrát budete chtít. Jakmile budete s podpisem spokojeni, klikněte na tlačítko „Schválit“ v levém dolním rohu. Vaše plná moc se tím podepíše.

  • Můžu podat stížnost za vícero osob najednou?

    Není problém. Do formuláře žádosti můžete zadat počet osob, které do své reklamace budete chtít zahrnout. Mějte ale na paměti, že vás později požádáme o plnou moc podepsanou všemi cestujícími, které ve své žádosti uvedete.

  • Jak moc zpětně můžu požadovat kompenzaci?

    Ve Spojeném království je promlčecí lhůta podobných nároků 6 let. Berte však na vědomí, že v zemi, kde jste cestu zahájili, může být tato doba kratší. Proto vám doporučujeme stížnost podat co nejdříve.

  • Můžu získat náhradu i za další náklady spjaté se zpožděním?

    Ano. V závislosti na délce vašeho zpoždění má letecká společnost povinnost cestujícím nabízet občerstvení, ubytování, dopravu a možnost dvou telefonních hovorů nebo emailů. Pokud jste v tomto ohledu měli jakékoliv další výdaje nebo v případě, že jste si museli koupit novou letenku, vám pomůžeme získat příslušnou kompenzaci od letecké společnosti. A uděláme to zcela bezplatně. Až budete nahrávat své cestovní doklady, přidejte k nim i potvrzení o dalších nákladech.

  • Můžu požadovat náhradu i za let, který mi hradil zaměstnavatel?

    Kompenzace se vztahuje na cestujícího, ne na toho, kdo platil letenku. Pokud byl váš služební let zpožděn, máte jako cestující nárok na náhradu. Pokud tomu tedy cestovní zásady vaší společnosti nestanoví jinak.

  • Letecká společnost mi odmítla poskytnout odškodnění. Můžu Zpozdeno.cz pořád ještě poprosit o pomoc?

    Ale samozřejmě. Cestující, kteří náhradu požadují přímo od aerolinky, bývají odmítnuti docela často. My ale víme, jaké okolnosti vás k odškodnění opravňují, a můžeme podniknout nezbytné právní kroky, abychom leteckou společnost donutili zaplatit. Pokud už máte odpověď aerolinky, pošlete nám ji společně se svojí žádostí.

Proces

  • Jak dlouho to potrvá?

    Od chvíle, kdy na stránkách Zpozdeno.cz podáte svou stížnost, si na odškodnění počkáte několik týdnů až několik let. Mohou za to aerolinky, které podobné případy zpracovávají jen pomalu nebo na ně vůbec nereagují. Pokud letecká společnost nezaplatí, budeme možná potřebovat posudek o zpoždění od jednoho z evropských dopravních orgánů. Ty reagují v časovém rozpětí 6 až 12 měsíců. Pokud bude věc předána soudu, dalších 6 až 8 měsíců si počkáme na jeho vyjádření. Poté, co stížnost předložíme soudu, naštěstí aerolinkám z kompenzace budou plynout úroky.

  • Kdy dostanu kompenzaci? Jak mi ji vyplatíte?

    Jakmile dostaneme odškodnění od letecké společnosti, poprosíme vás o vaše bankovní údaje. Žádost bude posílat naše finanční oddělení z následující adresy: post@e-conomic.com. Jde o jiný email, než ze kterého jste dostávali aktualizace o svém případu. Nezapomeňte proto kontrolovat svoji složku se spamem. Až nám vaše bankovní údaje přijdou, pošleme vám kompenzaci. Převádíme ji z našeho dánského účtu. Obvykle to trvá 5–10 pracovních dní. Vaše údaje nemůžeme zneužít ani my ani žádná třetí strana. Pomocí IBAN/SWIFT kódu se dá na účet převádět, ale ne vybírat. Nemusíte se nám ho proto bát poslat. V ojedinělých případech aerolinka převede kompenzaci přímo cestujícímu, ne nám. Pokud k tomu dojde, máte nám podle smlouvy uhradit poplatek, který činí 25 % z kompenzace + VAT.

  • Aerolinka mě kontaktovala přímo. Co dál?

    To se občas stává. Jako váš právní poradce se máme starat o veškerou korespondenci s leteckou společností. Proto vás chceme poprosit, abyste nám veškeré dotazy od aerolinky přeposlali. Některé letecké společnosti také zasílají samo odškodné přímo cestujícím. Pokud taková situace nastane, okamžitě nás kontaktujte – poradíme vám, co s tím.

  • Můžu odškodné zároveň vymáhat přes dvě různé společnosti?

    Za každý zpožděný let máte nárok pouze na jednu kompenzaci. Pokud vám bude pomáhat vícero společností, budete jim všem muset zaplatit, jakmile svůj případ vyhrajete. Proto je důležité spolupracovat pouze s jednou z nich.

Vaše práva

  • Které země pokrýváme?

    Nařízení EU pokrývá všech 28 členských států EU plus několik zemí, které s EU mají blízký vztah. Pokud se vám zpozdí let do jedné z těchto zemí nebo z nich, můžete si požádat o kompenzaci. To samé platí i pro zrušený nebo nadměrně rezervovaný let. Seznam zemí, na které se nařízení EU 261/2004 vztahuje, najdete níž:

    Rakousko, Belgie, Bulharsko, Chorvatsko, Kypr, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Německo, Řecko, Maďarsko, Island, Irsko, Itálie, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Malta, Nizozemí, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Spojené království

  • Jak moc musí být let zpožděný, abych měl/a nárok na odškodnění?

    Abyste získali nárok na odškodnění, vaše letecká společnost by měla mít zpoždění alespoň 3 hodiny zpoždění oproti plánovanému příletu. Pokud byl váš let zrušen, závisí také na čase, kdy vás o změně aerolinka informovala. Měli byste mít přitom zpoždění minimálně 2 hodiny. Pokud chcete zjistit, jestli máte na kompenzaci nárok, můžete použít naši kalkulačku.

  • Jaká je maximální výše kompenzace?

    Odškodnění se pohybuje v rozmezí od 125 až 600 EUR na cestujícího. Částka, kterou můžete získat, závisí na vzdálenosti vašeho letu, délce zpoždění a na tom, zda cestujete do země mimo EU nebo z ní. Poté, co do našeho formuláře zadáte potřebné informace o letu, vám pošleme odhad s výší vašeho nároku.

  • Aerolinka mi zrušila let a poslala mě dřívějším. Vztahuje se kompenzace i na to?

    Ale ano. Na kompenzaci máte nárok v případě, že vás letecká společnost o zrušeném letu informovala méně než 14 dní před odletem. Nový let přitom musí odlétat aspoň o 2 hodiny dřív než ten původní. Pokud se o zrušeném letu dozvíte méně než týden před odletem, kompenzaci dostanete už v případě, že váš nový let bude odlétat aspoň o hodinu dřív.

  • Můžu žádat o odškodnění i v případě, že mi aerolinka zaplatila hotel nebo jiné výdaje spjaté se zpožděním letu?

    Ano. I v případě, že vám letecká společnost uhradila stravu a ubytování, máte podle nařízení EU i nadále nárok na finanční náhradu.

  • Můžu požadovat odškodnění i za organizovaný turistický zájezd nebo charterový let?

    Ano, nařízení EU 261/2004 se vztahuje i na tyhle typy letů. Pokud se vám zpozdí let v rámci turistického zájezdu nebo vám ho zruší, můžete si o odškodnění zažádat přímo u aerolinky nebo u cestovní agentury, která vám zájezd prodala. Společnost Zpozdeno.cz pomáhá cestujícím v letecké dopravě získat oprávněnou kompenzaci od aerolinek. Zpozdeno.cz spolupracuje hned s několika cestovními agenturami – kompenzaci chceme získat i pro pasažéry, kterým se let zpozdí nebo zruší v rámci turistického zájezdu.

    Jaký je rozdíl mezi organizovaným turistickým zájezdem a charterovým letem?

    Turistický zájezd je dovolená, kdy si za jednu společnou cenu koupíte aspoň dvě služby nebo aktivity (např. přepravu, ubytování, stravu, průvodce atd.). Navíc musí trvat déle než 24 hodin nebo zahrnovat aspoň jedno přespání. Charterový let je let uspořádaný za předem daným, konkrétním účelem.

  • Zmeškal/a jsem svůj navazující let. Můžu si požádat o odškodnění?

    Pravděpodobně ano. Pokud jste si oba lety pořídili v rámci jedné cesty se stejným rezervačním číslem, může vás i tenhle druh zpoždění opravňovat k odškodnění. Zkuste naši kalkulačku a zjistěte, zda je to možné.

  • Nabízíte také pomoc se ztrátou zavazadel?

    Na zavazadla se bohužel nevztahuje nařízení EU, pod kterým pracujeme. Zkuste ale kontaktovat svoji pojišťovnu.

  • Můžu požadovat odškodnění za děti?

    Ale ano, nařízení EU se vztahuje nejen na dospělé, ale i na děti. Dítě, kterému koupíte letenku, má nárok na kompenzaci ve stejné výši jako dospělý. Výjimkou jsou miminka, která letí zdarma bez vlastního sedadla. I tak si ale zkontrolujte, jestli vaše aerolinka nezměnila administrační poplatek, který za novorozeňátko platíte. V závislosti na jeho výši se kompenzace může vyplácet i za ten.

  • Co dělat v případě, že aerolinka vyhlásí bankrot?

    V tomhle případě vám Zpozdeno.cz bohužel nemůže pomoci. Platí to jak na nové žádosti, které podáte až po vyhlášení bankrotu, tak na ty stávající. Níž najdete přehled toho, co můžete udělat, když vaše letecká společnost zbankrotuje:

    1. Koupili jste si organizovaný turistický zájezd a aerolinka zbankrotovala ještě před odletem
    Ten, kdo vám dovolenou prodá, zodpovídá za to, že se dostanete až do finální destinace. Měl by vám tudíž najít jinou leteckou společnost. Pokud se tak nestane, musí vám vrátit všechny peníze za zájezd. A v případě, že po bankrotu dojedete, ale budete mít zpoždění, vám může vzniknout aspoň nárok na slevu. Jakékoliv případné dotazy směrujte přímo na svoji cestovku.

    2. Koupili jste si jednotlivé letenky a aerolinka zbankrotovala ještě před odletem
    Pokud letenky zaplatíte mezinárodní kreditní kartou (Visa, Mastercard, American Express nebo Diners Club), může vám o kompenzaci žádat přímo vaše banka. V případě jakýchkoliv dotazů se obraťte právě na ni.

    3. Koupili jste si organizovaný turistický zájezd a aerolinka zbankrotovala, zatímco jste byli na dovolené
    Ten, kdo vám dovolenou prodá, zodpovídá za to, že se dostanete zpátky domů. Třeba i s jinou aerolinkou. Pokud ta vaše zbankrotuje, a vy na místě strávíte o to déle, všechny dodatečné noci hradí vaše cestovní agentura. A pokud budete kvůli bankrotu muset odjíždět dřív, máte nárok na slevu. Jakékoliv případné dotazy směrujte přímo na svoji cestovku.

    4. Koupili jste si jednotlivé letenky a aerolinka zbankrotovala, zatímco jste byli na dovolené
    Pokud letenky zaplatíte mezinárodní kreditní kartou (Visa, Mastercard, American Express nebo Diners Club), může vám o kompenzaci žádat přímo vaše banka. V případě jakýchkoliv dotazů se obraťte právě na ni.

    Cestující s vlastním cestovním pojištěním se můžou zkusit obrátit i na svoji pojišťovnu. I ta může pomoci.

Doba odezvy

  • Kdy od vás dostanu odpověď?

    Občas máme práce víc, občas zase méně. Vždy se ale snažíme reagovat do dvou až čtyř pracovních dnů. Pokud naši odpověď budete potřebovat dřív, nebojte se nám zavolat.

  • Kdy obdržíte odpověď od letecké společnosti?

    To, jak rychle aerolinky reagují, se různí. Některé z nich pak vůbec neodpovídají. Pokud od té vaší neuslyšíme do 6 týdnů, podnikneme právní kroky potřebné k tomu, abychom získali vaše odškodnění.

  • Můj případ zpracovávají přepravní orgány. Jak dlouho to potrvá?

    Každá země má vlastní dopravní úřad, který se zabývá zpožděnými a zrušenými lety. Dané orgány případ běžně zpracují v rozmezí 6 až 12 měsíců. Buďte prosím trpěliví.

  • Můj případ čeká na soudní proces. Jak dlouho to potrvá?

    Od chvíle, kdy je případ podán k soudu, až po dosažení výsledku, to obvykle trvá 6 až 8 měsíců. Napíšeme vám pokaždé, kdy uslyšíme cokoliv nového. Pokud však budete chtít zjistit přesný stav svého případu, neváhejte se na nás kdykoliv obrátit.

  • Ostatní cestující z mého letu již dostali náhradu. Kdy dostanu odškodnění já?

    Letecké společnosti zpracovávají každý případ jednotlivě. A bohužel není neobvyklé, že některým cestujícím odškodnění zaplatí a jiným ne. Pokud chcete vědět přesný stav vašeho případu, obraťte se na naše pracovníky.

Tato stránka používá cookies
Pro přizpůsobení a vylepšení vaší zkušenosti s našimi webovými stránkami, službami a reklamami používáme cookies. Cookies jsou uloženy po dobu až 12 měsíců po vaší návštěvě a můžete je smazat ve svém prohlížeči.
Nezbytné cookies
Tyto cookies slouží k identifikaci vás jako jedinečného uživatele při zadávání údajů na webových stránkách. Nelze je zrušit a budou uloženy nejdéle po dobu 1 hodiny. Cookies jsou z: zpozdeno.cz.
Výkonnostní a funkční cookies
Cookies používáme pro zapamatování uživatelských nastavení, sledování a zlepšování výkonu prvků na webu a ochranu vašich údajů před neoprávněným přístupem k nim. Tyto cookies jsou z: zpozdeno.cz, google.com, bing.com, facebook.com, trustpilot.com.
Statistické cookies
Cookies používáme z důvodu měření počtu uživatelů, interakcí, doby trvání návštěvy na webu atd. Tyto cookies jsou z: zpozdeno.cz, google.com.
Marketingové cookies
Používáme cookies za účelem poskytování relevantních reklam a koordinaci napříč zařízeními, webovými stránkami a prohlížeči. Tyto cookies jsou z: google.com, googleadservices.com, doubleclick.net, bing.com, bat.bing.com, facebook.com.