Kompenzace za další nečekané výdaje

Proplácení dodatečných výdajů

REIMBURSEMENT OF EXTRA COSTS
Winston, Patricia and their three children were delayed for a day and a half from Malta due to a flight cancellation. They were reimbursed for extra accommodation, food and drinks along with their compensation for the flight delay.
THEY RECEIVED OVER €4,600 IN COMPENSATION.

Podle článku 9 nařízení EU 261/2004 máte taky nárok na proplacení jakýchkoliv dalších výdajů, ke kterým dojde v souvislosti se zpožděním nebo zrušením vašeho letu.


Výše odškodnění závisí na délce zpoždění

Výše vaší kompenzace závisí na tom, jak dlouhá je vaše cesta a o kolik se zpozdíte. Po dvou hodinách zpoždění vám aerolinka musí nabídnout dva telefonáty nebo emaily zdarma. Nárok na dodatečné odškodnění vám vzniká v případě, že budete mít:


  • dvouhodinové zpoždění letu o vzdálenosti do 1 500 km
  • tříhodinové zpoždění letu o vzdálenosti větší než 1 500 km v rámci EU nebo o vzdálenosti mezi 1 500 a 3 500 km mimo EU
  • čtyřhodinové zpoždění letu mimo EU o vzdálenosti větší než 3 500 km

Odškodnění se vztahuje i na některé dodatečné výdaje

Pokud se dostanete do kterékoliv z výše uvedených situací, letecká společnost vám musí nabídnout jídlo a pití, zatímco čekáte.

Pokud na letišti budete na zpožděný let čekat přes noc, aerolinka má povinnost hradit vaše ubytování, stejně jako cestu na hotel a z něj. Pokud se váš let zpozdí o víc jak pět hodin, máte nárok na vrácení peněz za letenku – a to buď částečné, nebo v plné výši.


Nezapomeňte si schovat účtenky!

Nárok na proplacení dodatečných výdajů máte i v případě, že vám aerolinka sama žádnou z výše uvedených možností nenabídne. Vaše výdaje ale nesmí být extravagantní (pětihvězdičkové hotely, alkohol a cigarety se běžně neproplácí). Nezapomeňte si schovat všechny relevantní účtenky.

Pokud budete mít dodatečné výdaje kvůli zpožděnému letu, nebo si dokonce budete muset koupit novou letenku, společnost Zpozdeno.cz vám pomůže získat odškodnění i za ně. Stačí, když si u nás zažádáte o kompenzaci za zpožděný nebo zrušený let. Účtenky k dodatečným výdajům pak nahrajete spolu s ostatními cestovními dokumenty.

Podejte žádost o reklamaci