Nadměrně rezervovaný let

Kompenzace za nadměrně rezervovaný let

ZAMÍTNUTÍ NÁSTAPU NA PALUBU
Let, kterým cestovali Klára a Petr z Prahy do Amsterdamu, mělo zarezervováno více lidí, než byla kapacita letadla. Náhradním letem cestovali s přestupem v Paříži a do Amsterdamu dorazili s tříhodinovým zpožděním. Letenky je vyšly na €215.
TEĎ MAJÍ NÁROK NA KOMPENZACI VE VÝŠI €500.

Práva evropských cestujících nepokrývají pouze zpožděný nebo zrušený let. Vztahují se na vás i v případě, že se nedostanete na palubu nadměrně rezervovaného letadla.


Proč dochází k nadměrné rezervaci letu?

Aerolinky rády prodávají víc letenek, než je v letadle místa. Nejčastěji se to děje u letů do populárních destinací, kde je větší pravděpodobnost, že některý z pasažérů při odletu nedorazí. Pokud se ale objeví víc cestujících, než je v letadle sedadel, letecká společnost je některým z nich nucena odepřít vstup na palubu.


Mám se dobrovolně vzdávat sedadla?

Letecká společnost se většinou snaží najít pasažéry, kteří se dobrovolně vzdají sedadla výměnou za protislužbu. Tou většinou bývá sedadlo v pozdějším letadle, které vás doveze do konečné destinace, a dárková karta nebo jiná podobná kompenzace. Pokud se ale nenajde nikdo, kdo by na kompenzaci přistoupil, nebo se danému cestujícímu zdá odškodné příliš nízké, aerolince nezbude, než někomu odepřít vstup na palubu proti jeho vůli. Pokud bude váš let nadměrně rezervován, zkuste se poradit se zaměstnanci aerolinky a zeptejte se, na co máte nárok. A pokud se vám nebude líbit protislužba, kterou vám letecká společnost nabídne, sedadla se dobrovolně nevzdávejte.


Nepustili mě na palubu kvůli nadměrné rezervaci letu. Mám nárok na kompenzaci?

Ale ano. Pokud se nedostanete na palubu a nepřijmete jinou formu odškodnění, letecká společnost vám musí vyplatit finanční kompenzaci do 600 EUR. Přesná částka závisí na délce letu a době zpoždění. Víc se můžete dočíst v našem oddílu věnovaném kompenzaci.

Kromě samotné kompenzace vám aerolinka musí nabídnout:


  • vrácení peněz za let, na který vám odepře vstup; nebo letenku zpátky na letiště, odkud jste vyrazili; nebo alternativní let, který vás dostane do konečné destinace s rozumným zpožděním
  • jídlo a pití, zatímco čekáte na odlet
  • ubytování po dobu čekání

Nezapomeňte si uschovat palubní vstupenky a veškeré účtenky za hotel, jídlo a pití. Budete je potřebovat ve chvíli, kdy se rozhodnete podat žádost o odškodnění. Pokud vám posádka letadla sama nevysvětlí, proč vás na palubu nechce pustit, zeptejte se jich.


Může mi být odepřen vstup na palubu bez nároku na kompenzaci?

Ano. Existují případy, kdy vás aerolinka do letadla nemusí pustit. Smí to udělat v následujících případech:


  • nemáte platný průkaz totožnosti s fotkou
  • nemáte platné vízum nebo podobné povolení ke vstupu do země
  • nestihli jste odbavení
  • ze zdravotních a bezpečnostních důvodů
  • jinak jste nesplnili obchodní podmínky aerolinky

V těchto případech vám zaniká nárok na kompenzaci.


Jak mi pomůžete s kompenzací v případě nadměrně rezervovaného letu?

Společnost Zpozdeno.cz vám ráda pomůže získat kompenzaci za nadměrně rezervovaný let. Začneme hned, jakmile od vás dostaneme potřebné informace. Stačí je rychle vyplnit do online formuláře na našich stránkách. O všechno ostatní se už postaráme my.

Pokud budete mít na kompenzaci nárok, obrátíme se s vaší žádostí na danou aerolinku. To, jak rychle případ uzavřeme a vyplatíme vám odškodné, pak závisí na rychlosti, s jakou bude komunikovat. Může to trvat několik týdnů až měsíců. Pokud nám vůbec neodpoví nebo vaši žádost zamítne z důvodů, se kterými nebudeme souhlasit, oslovíme přímo národní dopravní úřad nebo soud. O to déle si ale počkáte. Podobná řízení bohužel často trvají i několik měsíců. V průběhu celého procesu vás budeme informovat o veškerých novinkách. A když vás bude cokoliv zajímat, můžete nás samozřejmě kontaktovat.


Zjistěte výši svého odškodnění